Ontspanningslessen

Adem en ontspanning

“Ik adem in en kom tot rust,
ik adem uit en glimlach,
thuis gekomen in het nu
wordt dit moment een wonder”
(Thich Nhat Hanh)

Deze 2-wekelijkse groepslessen zijn geschikt voor een ieder die het nodig heeft op regelmatige basis te ontspannen, bewuster met lichaamsenergieën om te gaan, om de balans in privé en werk te bewaren, meer in het nu te leven en zich vitaler te voelen. Ik combineer hier oefeningen uit de adem- en ontspanningstherapie (AOT) met yoga-oefeningen en meditatietechnieken. De oefeningen uit de AOT zijn goed toe te passen in het dagelijks leven en helpen om meer te ontspannen, tot rust te komen en om beter met stressvolle situaties om te gaan. Meditatie heeft als doel het verkrijgen van meer inzicht in de eigen reactiepatronen, een grotere innerlijke balans, ontspanning en vitaliteit. Er zijn 7 lessen, om de week.

Let op: je kunt bij deze lessen ook halverwege instappen; je betaalt dan voor het aantal lessen dat je nog volgt. Bij voldoende belangstelling start er ook een groep op de donderdagmiddag van 13.30-14.30 uur.

 

Kijk in de agenda voor data en kosten

Kijk ook eens naar:

In de Yurt is stilte en komen gedachten tot rust. Als je interesse hebt om een keer mee te doen met de meditatie dan ben je van harte welkom. Lees meer
7 bijeenkomsten waarin ik verschillende meditatietechnieken uit de Mindfulness, Energetische Meditatie en Tibetaans Boeddhistische Meditatie de revue laat passeren. Je leert herkennen wat voor jou het beste werkt. Je wordt je meer bewust van de verschillende gewaarwordingen in je lichaam, zoals gedachten, gevoelens en sensaties. Je leert het verschil kennen tussen de gewoontes die je jezelf hebt aangeleerd en hoe het is om werkelijk aandachtig handelen. Lees meer
Maak je je zorgen over je slaap? Heb je moeite om in slaap te komen? Lig je midden in de nacht wakker en naar je wekker te staren? Sta je ’s nachts op om een beker warme melk te drinken of om te lezen? Lees meer